Otwarte dziś godz. 12-19
Wizyta
pl
Deklaracja dostępności
20/08 2022 18:00
SPOTKANIE
Pokój do słuchania: Spotkanie autorskie z twórcami

Jak komponuje się przestrzeń akustyczną, a jak akustykę przestrzeni? Czy muzyka jest w stanie przekształcić mały pokój w katedrę, a halę lotniska w przedsionek domu? Jaki kształt ma cisza i jak smakuje drewno?

Zapraszamy na spotkanie autorskie z twórcami instalacji Pokój do słuchania – Hanią Rani oraz Łukaszem Pałczyńskim i Janem Szeligą (studio architektury i rzemiosła Zmir). W rozmowie udział weźmie także Jan Skorupa odpowiadający za przygotowanie instalacji dźwiękowej i sound design’u Pokoju.

Spotkanie rozpocznie się o godzinie 18:00. Prowadzenie: Krzysztof Janas i Igor Łysiuk.

Hania Rani (Hanna Raniszewska) – pianistka, kompozytorka i wokalistka. Od 2019 roku związana z brytyjską wytwórnią Gondwana Records (albumy „Esja”, „Home” i „Music For Film and Theatre”) i od 2021 z niemieckim wydawnictwem Deutsche Grammophon (album „Inner Symphonies”). Laureatka 6 nagród Fryderyk (2020, 2021, 2022), nominacji do Paszportów Polityki (2019), tytułu „Odkrycia roku” Bestsellerów Empiku (2020) oraz nagrody Gazety Wyborczej Sanki (2019). Tworzy autorską muzykę, której owocem są projekty mające na celu przekroczenie granic podziału na gatunki i style np. nowe aranżacje pieśni John’a Dowland’a na kwintet smyczkowy i solistów, projekt muzyczno-akustyczny „Preludium i Fuga na 3 akustyki” czy muzykę do filmów i spektakli teatralnych (m.in. „Venice. Infinite Avangarde”, „Jak najdalej stąd” i „xABo: Ksiądz Boniecki”).

Łukasz Pałczyński (studio Zmir) – projektant działającym na pograniczu rzemiosła i architektury. Ukończył z wyróżnieniem studia inżynierskie na Wydziale Architektury Politechniki Warszawskiej, obecnie kontynuuje studia na prestiżowej Akademii Architektury we włoskim miasteczku Mendrisio w Szwajcarii. Inicjator i twórca cyklu wydarzeń artystycznych i przestrzennych instalacji w latach 2015-2017, które doprowadziły do nowego życia zabytkowej cerkwi w bieszczadzkiej wsi Baligród. W swoim dorobku ma pracę nad koncepcją i realizacją projektu wystawy Bohdana Lacherta dla Muzeum Architektury we Wrocławiu, wystawę dla Stowarzyszenia Twórców Grafiki Użytkowej w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie oraz cykl rzeźb dla Nadleśnictwa Baligród, które stworzyły edukacyjną ścieżkę geologiczną w Rabiańskim lesie. Współpracował też z reżyserem Mateuszem Miszczyńskim przy projekcie i realizacji scenografii filmowej w ramach Krakowskiego Festiwalu Kultury Żydowskiej.

Jan Szeliga (studio Zmir) – architekt, absolwent Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej. Doświadczenie zawodowe zdobywa od 2015 w warszawskich pracowniach architektonicznych i w Belgii. Laureat nagrody głównej i stypendium badawczego w konkursach TEORIA i PRAKTYKA Fundacji im. Stefana Kuryłowicza w 2019 roku. W ramach warsztatów, wystaw i działalności zawodowej współpracował z Zodiakiem Warszawskim Pawilonem Architektury, Narodowym Instytutem Architektury i Urbanistyki, Miastem st. Warszawa, Zachętą Narodową Galerią Sztuki, Stowarzyszeniem Twórców Grafiki Użytkowej, Instytutem im. Adama Mickiewicza, Ogólnopolskim Spotkaniem Studentów Architektury, European Architecture Students Assembly i Otwartą Pracownią Jazdów.

Jan Skorupa (Poznańskie Centrum Superkomputerowo-Sieciowe) – Artysta dźwiękowy, sound designer, koordynator laboratorium Art&Science w PSNC Future Labs. Absolwent Akustyki na wydziale fizyki UAM, Kompozycji Elektroakustycznej oraz Kompozycji Klasycznej na wydziale Kompozycji, Dyrygentury, Teorii Muzyki i Rytmiki na Poznańskiej Akademii Muzycznej. Stypendysta Marszałka Województwa Wielkopolskiego. Stypendysta programu Młoda Polska 2019 w ramach, którego współtworzył spektakl interaktywny: Musica Posthumana. Laureat I miejsca 2. ogólnopolskiego konkursu kompozytorskiego im. Józefa Patkowskiego. Inicjator i twórca interaktywnego portalu Maszyna Koncertowa, dedykowanego uprawianiu muzyki za pośrednictwem internetu. Jeden z kuratorów Fazma Festival. Jako kompozytor inspiruje się zmiennością oraz ulotnością dźwięku, jego organicznością i permanentną ewolucją. Ideę tę stara się realizować zarówno w domenie muzyki instrumentalnej, elektronicznej jak i w formie instalacji dźwiękowych. Jego prace były prezentowane na takich wydarzeniach jak: Ars Electronica, Poznańska Wiosna Muzyczna, Malta Festival Poznań, Off Opera, Festiwal Słuchowisk.