Kiedy dwie krople atramentu stają się dwoma osobnymi? Czy po rozłączeniu zachowują pamięć o drugiej części? Czy w końcu łącząc się w jedną zachowują swoją autonomię? Co stanowi o ich brzegach? Z czym graniczą? Jak przestrzeń w której istnieją konstytuuje ich indywidualność? Gdzie zaczyna się przestrzeń, a gdzie kropla?
W naszym działaniu eksplorujemy pojęcie “odrębności”, dwa ciała w kontakcie stanowią jedność, a jednak posiadają odrębność. Ciało, które jest odrębne wobec przestrzeni, dopełnia ją swoją obecnością. W trójfazowym działaniu (My, Ja, Ty) sprawdzamy jak przez dotyk i inne zmysły możemy wchodzić w dialog z otoczeniem. Gdzie kończy się, a gdzie zaczyna „Teren Prywatny” naszych ciał?
Czas: ok. 30 min
Osoby performujące:
Aleksandra Nowakowska – to utalentowana tancerka, absolwentka Wydziału Teatru Tańca w Bytomiu na AST w Krakowie oraz Sztuk Społecznych na IKP UW. Jej artystyczne zainteresowania obejmują tworzenie zarówno kreacji aktorskich, jak i tanecznych. Współtworzyła spektakle teatru dokumentalnego oraz angażowała się w różnorodne projekty etnograficzne. Oprócz dźwiękowej warstwy tańca, szczególnie interesuje się tematyką miejsca, pamięci ciała oraz procesem tworzenia własnych ścieżek i nadawania im znaczenia.
Brała udział w rezydencjach artystycznych w ramach Przestrzeni Sztuki w Katowicach i Lublinie, gdzie rozwijała swoje umiejętności jako pedagog.
Jan Sarata – to wszechstronny tancerz oraz aktor, który ukończył aktorstwo teatru tańca na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu AST w Krakowie, a także choreografię eksperymentalną w Centrum w Ruchu. W swojej pracy artystycznej szczególnie koncentruje się na ciele w ruchu, a także na uważności oraz geometrii ruchu. Podczas rezydencji choreograficznych w Olsztynie oraz Białymstoku intensywnie zgłębiał temat miast i ich architektury. Poszukiwał tam potencjalnych połączeń pomiędzy ciałem a miejską tkanką. Jako nowy mieszkaniec Warszawy, stara się zrozumieć zarówno historię, jak i teraźniejszość tego miasta, poprzez codzienne obcowanie z nim w ruchu oraz uważną obserwację jego schematów i dynamiki.