It’s just a burning memory to ruchowa impresja zainspirowana wystawą Memento. Vinicius Libardoni. W ramach tego cielesnego duetu zapraszamy widzów do głębokiej medytacji nad tematami związanymi z pamięcią, upamiętnieniem oraz przemijaniem.
Poprzez badanie naszej relacji z przestrzenią, podejmujemy refleksję nad tym, w jaki sposób obiekt wpływa na otoczenie i odwrotnie – jak otoczenie kształtuje percepcję obiektu. Zastanawiamy się również nad tym, jak zmienia się postrzeganie przestrzeni, gdy pozostaje w niej pustka. Rozważamy, jak rozumiemy pojęcie ciągłości oraz w jaki sposób staramy się zachować tożsamość w obliczu zmian.
Pamiętam.
Noszę w sobie wspomnienie o podjęciu, zieleni, które towarzyszyło tej chwili.
Utrwaliła mi się lekkość, zawieszenie w czasie, rozmach i wyraźnie zaznaczone segmenty przestrzeni. Coś takiego utkwiło w mojej pamięci.
Nadal mam wrażenie, że pamiętam, iż również byli za nami, z tyłu. Ruiny tych miejsc również pozostają w moich wspomnieniach.
Czuję, że przypominam sobie moment swobody, który wtedy odczuwałam.
W pamięci mam także zaproszenie, które tam otrzymaliśmy.
Byliśmy tam przez dłuższy czas, choć jednocześnie wyraźnie przypominam sobie, że dopiero co dotarłyśmy.
Przypominam.
Performerzy:
- Jan Sarata – performer, choreograf oraz student aktorstwa w krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych na Wydziale Teatru Tańca w Bytomiu. W swojej pracy artystycznej szczególnie interesuje się zagadnieniami związanymi z ciałem w ruchu, uważnością oraz geometrią. Podczas udziału w rezydencjach choreograficznych w Olsztynie i Białymstoku prowadził badania nad przestrzenią miejską i jej architekturą. Starał się odkryć potencjalne połączenia i zależności pomiędzy ciałem ludzkim a tkanką miejską. Jako nowy mieszkaniec Warszawy poszukuje sposobów na głębsze zrozumienie zarówno historii, jak i współczesności tego miasta, poprzez bliski kontakt z jego przestrzeniami w ruchu.
- Klara Szela – choreografka i performerka, a także absolwentka Szkoły Choreografii w Krakowie. Obecnie koncentruje swoją twórczą działalność na badaniu oraz eksplorowaniu ciała performatywnego w kontekście przestrzeni galerii sztuki. Na swoim koncie ma realizację kilku eksperymentalnych prac, które zostały zaprezentowane w galeriach sztuki w takich miastach jak Kraków, Warszawa oraz Świnoujście. Pomimo tych osiągnięć, nieustannie poszukuje nowych i interesujących sposobów na pogłębianie interakcji pomiędzy ciałem a przestrzenią architektoniczną, co pozostaje kluczowym elementem jej artystycznych działań.